Što je CX strategija?


CX strategija je vizija i akcijski plan koji govori kako organizacija namjerava ispuniti svoju svrhu usmjerenu prema korisniku.

Opisuje željeno iskustvo – ono koje namjeravate stvoriti i isporučiti korisnicima.

CX strategija treba biti strukturirana, jasna i povezana sa:

  • Vizijom (npr. jednostavna kupnja)
  • Najbitnijim segmentima korisnika (npr. obitelji, 18-30, stariji)
  • Potrebama i očekivanjima korisnika (npr. lakoća kupnje, dostupnost proizvoda, jednostavna dostava, brzo rješavanje upita, humana služba za korisnike)
  • Povezana s poslovnim ciljem (npr. održivost i profitabilnost uz snažnu akviziciju i zadržavanje korisnika)
  • Željenim korisničkim iskustvom (npr. jednostavnost kupnje, predanost onom što obećamo, briljantan i konzistentan CS koji rješava probleme)

Pitanje koja se najčešće postavljaju su: kako napraviti CX strategiju, koja je struktura, trebam li koristiti neki framework, koji?

Postoje brojni okviri i predlošci za CX strategiju. Koristite ih jer vam daju STRUKTURU i FOKUS

Nema ispravnog ili neispravnog, nema najboljeg. Dobar je onaj koji odgovara vama, razumijete ga i jednostavan vam je za objasniti sebi i svima u organizaciji.

Zašto je bitno da je strategija napisana na način da je jednostavna i razumljiva svima?

Zato što svatko u organizaciji, bez obzira gdje i što radi mora razumjeti što je svrha vaše kompanije prema korisniku?

  • Kada to razumiju i kada im je jasno, CX strategija postaje vodič i putokaz svima u organizaciji, poput zvijezde Sjevernjače.
  • Kada to postignete nema nerješive situacije za korisnika a zaposlenici UVIJEK znaju što i kako trebaju napraviti u SVAKOJ situaciju.

Samo takva strategija ima smisla. Lijepi slajdovi, prekrasni posteri na hodnicima i uredima nisu strategija, pogotovo ne prema korisniku.

Strategija se živi. I jedino tako dobiva svoj puni smisao.