Kao odrasli, moramo ponovno naučiti biti kreativni!


Godine 1968. George Land proveo je istraživanje kako bi testirao kreativnost 1.600 djece u dobi od 3-5 godina (isti test kreativnosti koristi se za NASA-u kako bi pomogao u odabiru inovativnih inženjera i znanstvenika).

Ponovno je testirao istu djecu s 10 godina, te ponovno s 15 godina. Rezultati su bili zapanjujući. Udio ljudi koji su postigli “Genijalnu razinu” bio je:

Rezultati testova među 5-godišnjacima: 98%

Rezultati testova među 10-godišnjacima: 30%

Rezultati testova među 15-godišnjacima: 12%

Isti test napravili su na na 280.000 odraslih: 2%

Ono što smo zaključili je da se nekreativno ponašanje uči.

George Land i Beth Jarman, Breaking Point and Beyond

Može li se kreativnost ponovno naučiti?

Kao odrasli nismo samo programirani da tražimo odgovor, već smo dosljedno nagrađeni što znamo odgovor. Ali bitan dio kreativnosti je nepoznavanje odgovora.

Istraživanja o kreativnosti i inovativnosti sugeriraju da istinski inovativna rješenja ne proizlaze iz traženja “točnog odgovora”, već iz sudara različitih ideja, perspektiva i životnih iskustava.

To je praksa pronalaženja novih načina gledanja na problem i generiranja više rješenja. U divergentnom razmišljanju, naglasak nije na dogovoru o najboljoj ideji – već na tome da se što više udaljite od najočitijeg odgovora.

Kao što David i Tom Kelley kažu u Creative Confidenceu, “Kreativnost nije rijedak dar u kojem uživa nekoliko sretnika – to je prirodni dio ljudskog razmišljanja i ponašanja.”

Mala djeca imaju tendenciju da postižu daleko veće rezultate od odraslih u vještinama divergentnog razmišljanja.

Kreativnost je vještina koja se može razviti i proces kojim se može upravljati.

Učimo biti kreativni eksperimentirajući, istražujući, preispitujući pretpostavke, koristeći maštu i sintetizirajući informacije – ne uspijevamo učiti i surađivati ​​s različitim ljudima koji nisu poput nas.

Kako razviti kreativnost?

Unutar svakog pojedinca kreativnost je funkcija triju komponenti:

  1. stručnosti
  2. motivacije i
  3. vještine kreativnog razmišljanja

Kako stvoriti kreativne timove i kreativnu kompaniju?

Kreativnost u organizaciji ovisi o njenoj sposobnosti da utječe na tri gore spomenute individualne komponente, kao i da razvije svoj “apsorpcijski kapacitet” – sposobnost apsorpcije inovacija iz vanjskih izvora (svojih kupaca, konkurencije, okruženja).

Učimo biti kreativni eksperimentirajući, istražujući, preispitujući pretpostavke, koristeći maštu, sintetizirajući informacije i surađujući s različitim ljudima koji ne misle isto kao mi. Radeći to, obogaćujemo svoj um i dajemo mu priliku da raste.
Ako mislite da vi i vaša organizacija možete biti kreativniji, to je već dobar prvi korak 🙂