“A problem well-stated is a problem half-solved.”
Charles F. Kettering
Kada rješavate problem u bilo kojem području, najvažnija stvar je – dobro definirati problem.
Tome služi druga faza Design Thinking procesa – DEFINICIJA.
Ova faza bitna je za cijeli proces jer daje eksplicitan opis i definiciju problema koji se kroz dizajn želi riješiti. Cilj ove faze je fokusirati se na jasnoću i razumijevanje što je to što je najbitnije ZA KORISNIKA i što mu donosi najveći benefit.
Izuzetno je bitno uložiti dovoljno vremena definirati PRAVI problem – jer:
- Potrebe korisnika najčešće leže ispod površine i nisu uvijek očite odmah.
- Promatrajući korisnike vrlo često se može vidjeti nepovezanost između onoga što kažu da žele i onoga što zapravo trebaju.
- Kada otkrijete što korisnik treba (u odnosu na ono što želi ili misli da mu treba), tek tada ste na dobrom putu prema rješenju.
Dobro mjesto za početi je zapitati se što MISLITE da znate o svojim korisnicima, a što su zapravo SAMO PRETPOSTAVKE koje niste potvrdili istraživanjem?
Iznenadit ćete se odgovorom! A onda se bacite na posao.
- Izravno komunicirajte s postojećim i potencijalnim korisnicima kako biste saznali što im je bitno, koji su im ciljevi i što su im prepreke u svakodnevnom poslu/životu.
- Pripremite dobra pitanja. Izradite skriptu pitanja koja ćete postaviti. Ne navodite korisnike na odgovor. Postavljajte ‘otvorena pitanja’.
- Promatrajte ih u njihovom prirodnom okruženju i ponašajte se poput muhe na zidu – tiho, strpljivo i pozorno ih promatrajte.
Potrudite se ne upasti u zamku i istraživati previše stvari odjednom!
Nema ništa gore i demotivirajuće od imanja previše informacija koje ne možete sortirati i obraditi – ne znate šta ćete s njima pa vam samo smetaju i stvaraju kaos.
Izbjegnite ‘paralizu analize’
Fokusirajte se na jednu po jednu temu koju istražujete. Budite ažurni i dosljedni u sintetiziranju prikupljenih podatka.
Vizualizirajte svoje podatke – olakšat će vam komunikaciju i razumijevanje.
To su ‘zlata vrijedni’ detalji koji vam pomažu ispričali POTPUNIJE i CJELOVITIJE priče o iskustvima vaših korisnika.
Ako problem ne postavite dobro, nikada nećete dizajnirati pravo rješenje.
Definiranje problema JEDAN JE OD NAJTEŽIH ZADATAKA.
Vrijednost koju Design Thinking metodologija daje je što stavlja različite koncepte i poglede ‘na stol’, omogućava nam sagledati različite perspektive, percepcije i razmišljanja, čime si otvaramo veliki prostor mogućnosti za sljedeću fazu procesa – IDEACIJU.